اخبار

راه آهن خورشیدی هم آمد!!

راه آهن خورشيدي

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بالاخص انرژی خورشیدی به واسطه مزایای فراوانی که دارند روزبه‌روز در حال رشد است و تمامی صنایع بر آن هستند تا از این منابع لایزال الهی نهایت استفاده را ببرند. در این میان انرژی خورشیدی بیش از سایر منابع توجهات را به خود جلب نموده است. از جمله مزایای انرژی خورشیدی می‌توان به منبع اولیه فراوان و رایگان، سهولت نصب، عدم آلایندگی‌های زیست‌محیطی، نگهداری ساده‌تر و … اشاره نمود.

راه‌آهن خورشیدی

ایده اتصال پنل‌ خورشیدی به تراورس‌های راه‌آهن نیز در صنعت ریلی مورد توجه قرار گرفته است، زیرا به طور بالقوه به پنل‌های خورشیدی اجازه می‌دهد در مسیرهای طولانی با هزینه‌های نسبتا کم کار کند. ابتکارات در این چارچوب در چند سال گذشته شروع شده است و شرکت هایی مانند Bankset Group و Greenrail پیشتاز این راه هستند.

راه آهن خورشيدي

گروه اول، Bankset ، یک سرمایه‌گذار مالی انرژی‌های تجدیدپذیر بریتانیایی است که اعتبارش در این صنعت با سرعتی چشمگیر در حال افزایش است. این شرکت در حال حاضر روی پروژه‌ای کار می‌کند که در صورت موثر بودن، بزرگترین تاسیسات خورشیدی در جهان را ارائه خواهد کرد.گروه Bankset که در سال 2013 با حمایت مالی شرکای اروپایی، چینی و ایالات متحده شروع به کار کرد، آزمایشاتی را برای اتصال پنل‌هاي خورشیدی ساخته شده از سیلیکون و آلومینیوم به تراورس‌های راه آهن در تعدادی از شبکه‌های ريلي اروپایی و بین المللی انجام می‌دهد.در حالی که هنوز در 12 کشور از جمله ایتالیا، فرانسه و بریتانیا و همچنین در خارج از کشور در حال آزمايش است، این شرکت قبلاً اولین پنل خورشیدی را در مسیر ریلی در سوئیس نصب کرده است و اکنون پروژه مشابهی را  نيز در آلمان دنبال مي‌نمايد. اگر آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشند، این فناوری می‌تواند بازی را در این بخش تغییر دهد، زیرا می‌تواند به 165 کشور در سراسر جهان گسترش یابد و به بزرگترین نصب در بازار تبدیل شود از سوی دیگر، شرکت ایتالیایی Greenrail در حال حاضر به لطف طیف وسیعی از تراورس‌های خورشیدی خود، در حال شتاب‌گيري و رشد فزاينده در اين حوزه است. با گسترش روزافزون تجهيزات خورشيدي از پنل و اينورتر خورشيدي تا كليدها و فيوزها، انتظار آن مي‌رود كه اين انرژي آينده درخشاني را داشته باشد.

منبع: مجله خورشيدي PVmagazine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *