اخبار

آغاز احداث فاز نخست طرح نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی در سمنان

آغاز احداث فاز نخست طرح نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی در سمنان
همزمان با ایام دهه فجر، از چندین پروژه و طرح در حوزه انرژی خورشیدی در کشور رونمایی گردید. یکی از این موارد، آغاز احداث 3 هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی در استان سمنان  بود. این مراسم با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا برگزار شد و 55 سیستم برق خورشیدی 5 کیلووات نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
آغاز احداث فاز نخست طرح نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی در سمنان

به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین الملل ساتبا، به دنبال تحقق مصوبه معاون ریاست جمهوری مبنی بر احداث ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی، مراسم آغاز احداث 3 هزار سامانه خورشیدی به ظرفیت 150 مگاوات در استان سمنان با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌ وری انرژی برق و جمعی از معاونین و مسئولان به منظور ایجاد فرصت سرمایه گذاری، توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اجرا شد.
طبق این گزارش در استان سمنان تعداد 600 متقاضی از سوی نهادهای حمایتی برای احداث نیروگاه‌ تجدیدپذیر کوچک مقیاس به شرکت توزیع برق معرفی گردیده که تاکنون 550 مورد آن بررسی و تایید شده است. البته لازم به ذکر است که 110 سامانه خورشیدی در دست احداث است که 55 مورد آن در هفته جاری به بهره برداری می‌رسد.
امروز وزیر نیرو به همراه معاون و هیئت همراه خود، 22 واحد سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی حمایتی را در استان سمنان ( واقع در امیریه، 10 کیلومتری شهرستان دامغان) افتتاح کردند.
وزیر نیرو گفت: در این طرح ما از ظرفیت خانه‌ها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم برق روستاها را با کم هزینه ترین و سالم ترین روش تامین کنیم که کار بسیار ارزشمندی برای کشور است.
این گزارش می‌افزاید؛ اخیرا تفاهم نامه همکاری اجرای طرح احداث ۵۵۰ هزار مگاوات نیروگاه از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی امضا شد که با اجرای آن علاوه ایجاد اشتغال پایدار در کشور، بیش از ۲۷۵۰ مگاوات برق پاک به ظرفیت شبکه نیروگاهی کشور افزوده می‌شود.
گفتنی است؛ تاکنون این طرح در استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و اصفهان با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا آغاز گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *